středa 23. dubna 2014

Pathiri - výzva odvážných kuchařů

Minulá výzva odvážných pekařů mě minula. Nebudu se drbat s tureckým medem, kdo by takovou věc jedl... prostě jsem nenašla "dobrovolníka", komu bych to strčila.
Ale kuchaři měli výzvu velmi lákavou. Vonělo to po indicku, tak jsem neodolala. Ale jak jsem psala, nedala jsem se k nim!
Měli jsme připravit PATHIRI.
Zde je tedy můj výtvor.



Ingredience: 
Na palačinky:

2 velká vejce
250 ml mléka
1 čajová lžička bílého octa
1 polévková lžíce oleje
120 g mouky , prosáté - dala jsem celozrnnou špaldovou
špetka soli
olej na smažení

Na náplň:

250 g vykostěné kuřecí maso, stehna pomletá
1/4 lžičky kurkumy prášku
1/2 lžičky chilli
1/2 lžíce koriandru prášek
1/4 lžičky kari koření,  lze nahradit garam masala - dala jsem oboje
1/2 lžičky bílého pepře prášku
1/2 lžičky zázvoru pasty
1/2 lžičky česnekové omáčce
1 velká červená cibule, nakrájené na kostičky
1/2 lžičky chilli pasta
20 mandle, pražené
1 lžíce přepuštěného másla
sůl podle chuti
400 ml kokosového mléka
1/2 lžíce koriandru listy - koupila jsem květináč a dala tam všechno, co v něm narostlo

Nejdříve jsem vyrobila těsto na palačinky a usmažila je. Bylo jich 6.

Na velké pánvi jsem na másle opekla cibuli, přidala mleté maso a všechno koření. Směs jsem podlila a chvíli dusila. Nakonec jsem vmíchala opečené mleté mandle.



Zapékací mísu (koupila jsem si pro tuto příležitost úplně novou) jsem postupně naplnila - palačinka, na ni masová směs, palačinka, směs ... poslední byla palačinka.
V kokosovém mléce jsem rozmíchala nasekaný koriandr a polila jsem tím palačinky. Celé jsem to zapékala na 200° 40 minut.
A byla to veliká dobrota!
Díky za výzvu.


Žádné komentáře:

Okomentovat