pátek 4. dubna 2014

Red Velvet Cake a jeho "Schwarzwaldské" dvojče

Sešli se mi dva dorty. Jeden byl ke 40. narozeninám mého přítele a druhý k 11. narozeninám jedné slečně, která si přála čokoládový dort s višněmi.
A samozřejmě na nic nebyl čas. A ještě oba dorty musely přežít cestu z Ostravy do Zlína a do Buchlovic.
Nedostatek času mě donutil udělat tak nějak dva dorty v jednom. Z jednoho těsta jsem upekla dva korpusy a každý měl svůj vlastní krém.



První měl být - a samozřejmě byl - Red Velvet Cake. Inspirovala jsem se na joyofbaking.

Ingredience:
250 g prosáté hladké mouky
1/2 lžičky soli
2 polévkové lžíce (15 g) holandského kakaa
125 g máslo, při pokojové teplotě
300 g cukru (dala jsem jen 200 g)
2 velká vejce
1 čajová lžička čistého vanilkový extrakt (vanilkový cukr, kupuju bio třtinový)
240 ml podmáslí

červená barva 
1 lžička octa
1 čajová lžička jedlé sody

Vyšlehala jsem cukry s máslem (asi 5-7 minut), pak po jednom přidávala vajíčka. V podmáslí jsem rozpustila barvu. Sůl a
 kakao promíchala s moukou a spolu s podmáslím vmíchala na střídačku do těsta. Nakonec jsem rozmíchala sodu v octu a pěnící směs zamíchala do těsta. Nalije se to do vymazané a vysypané formy,dá do vyhřáté trouby na 180° a peče asi 50 minut. Kontrola špejlí!

Těsto musí úplně vychladnout, nejlépe do druhého dne. Pak jde krásně rozkrojit na 3 pláty.

Krém:
250 g Mascarpone
250 g sýru Philadelphia
150 g moučkového cukru
vanilkový cukr (Bio třtinový, fakt musí být vanilkový, žádný vanilin)
2 šlehačky 33% tuku

Smíchala jsem sýr s cukrem, pak vmíchala mascarpone. Šlehačku jsem ušlehala tak do 3/4 tuhosti. Pak jsem ji smíchala se sýrovou směsí.
Asi na 30 minut jsem dala krém vychladit. 
Pláty jsem promazala a dort dala ztuhnout tak na hodinu do lednice.
Boky jsem zakryla krémem a vršek ozdobila.


 "Schwarzwaldské" dvojče vzniklo ze stejného těsta, jen jsem vynechala červenou barvu.

Krém:
500 g Mascarpone
1-2 vanilkové cukry
2 šlehačky 33% tuku

višňový kompot bez pecek (pár kousků jsem nechala na ozdobu)

Smíchala jsem mascarpone s cukrem. Šlehačku jsem ušlehala skoro do tuha a po částech vmíchala do mascarpone. Protože se to vezlo 200 km, dala jsem 1 ztužovač.


Dortové placky jsem postupně pokropila šťávou z kompotu, pokryla vypeckovanými višněmi a lžící na ně nanesla krém, přiklopila plackou a postup opakovala. Vršek jsem ozdobila a posypala strouhanou čokoládou.



Žádné komentáře:

Okomentovat