úterý 8. března 2016

ŽITNÝ CHLEBA

Měla jsem nepříjemný pocit, že mi umřel kvásek. Pár dnů se mnou cestoval a po nakrmení se choval divně. Dala jsem mu ale šanci, na druhou stranu jsem nechtěla dávat do chleba semínka a další dobroty, co kdyby byl nakonec na vyhození.
A tak díky mé skepsi vznikl úžasný celozrnný žitný chleba.


Ingredience:
300 g nakrmeného kvásku
530 g vody
600 g celozrnné žitné mouky
15 g soli

Do druhé verze o 2 dny později jsem přidala 100 g dýňových semínek.

Kvásek smícháme s vodou, sůl rozmícháme v mouce a všechno spojíme, není nutné ho nijak dlouho hníst, stačí, když vše suché bude mokré.
Těsto jsem upěchovala do formy vyložené pečícím papírem a vymazané máslem.


Kynulo asi 3,5 hodiny.


A kynutí mu šlo :-)

Pak jsem rozpálila troubu na 250° a chleba ve formě pekla 30 minut, vyklopila jsem ho, troubu stáhla na 230° a dopékala jsem jej 10 minut. Určitě ho vyzkoušejte.



Žádné komentáře:

Okomentovat