úterý 28. ledna 2014

The Daring Bakers - výzva odvážných pekařů - TREE CAKE - BAUMKUCHEN

Výzva z Nizozemí. 
Koláč, který má asi vypadat jako dřevo - strom s letokruhy. Místo kůry čokoláda a místo lýka meruňková marmeláda. Aspoň tak jsme si to vysvětlili.
Ingredience:
Na těsto:
6 velkých vajec (pokojová teplota) zvlášť bílky a žloutky
špetka soli
120 g krystalového cukru
150 g marcipánu
200 g změklého másla
100 g moučkového cukru
1 vanilkový cukr
100 g hladké mouky ( prosáté )

Na polevu:
100 g meruňkového džemu
2 polévkové lžíce pomerančového likéru ( volitelné ) - nemám
200 g tmavé čokoládové polevy – čokoláda 52%
1 polévková lžíce kokosového oleje – dala jsem máslo

Postup:
Začneme sněhem, šleháme bílky se špetkou soli do pěny, pak přidáme krystalový cukr a vyšleháme do tuha.



V druhé míse rozmícháme marcipán, máslo, moučkový cukr a vanilkový cukr, jak se hmota spojí, přidáváme po jednom žloutky. 



Nakonec vmícháme prosátou mouku. Stěrkou postupně přidáváme sníh a opatrně spojíme s těstem.




Troubu předehřejeme na 230°C.
Vymažeme si dortovou formu, moje má 20 cm. Nebo hranatý pekáč s vyšším okrajem. Můžeme ji vyložit pečicím papírem. Na dno rozetřeme 1/10 těsta. Hotové těsto jsem zvážila a odebírala jsem asi 120 g. Vyšlo mi nakonec 9 vrstev.
Teď začíná nejdelší část. Těsto dáme do rozehřáté trouby a pečeme do zlatohněda. V mojí troubě to trvalo asi 7 minut.



Vytáhneme formu z trouby, natřeme další vrstvu, vrátíme do trouby a pečeme 7 minut. Opakujeme, dokud nedojde těsto.
Poslední vrstvu jsem pekla 15 minut na 180°C, protože koláč byl uvnitř syrový. Kupodivu nakonec nebyl nikde spálený, o spodní vrstvu jsem fakt měla obavy.



Hotový koláč vyndáme z formy a dáme vychladnout. Nahoru natřeme marmeládu a polijeme čokoládovou polevou.




Poleva: nad párou rozpustíme v kovové misce čokoládu a kousek másla.
Dala jsem ho chladit přes noc do ledničky.



Ráno jsem si dokonce jednou kousla. No, čekala jsem něco lepšího L
Večer byl lepší J
Ale práce to byla moc hezká, proto to dělám. Díky za výzvu.

Žádné komentáře:

Okomentovat