neděle 19. ledna 2014

Arancine - výzva odvážných kuchařů

K odvážným kuchařům jsem se nepřidala.  Ale tady jsem nějak neodolala. No, po pravdě mne vyprovokoval Peťa. Prý - jestli tohle dokážeš ;-)
Tak jsem to dokázala.
Možná se to mělo jmenovat "výzva uklízečů kuchyní".
Co je tedy potřeba:
Myčka nádobí!
Během vaření jsem usoudila, že to dělám naposledy, i kdyby to bylo nejlepší jídlo na světě.
O co jde? Uvaříme šafránové rizoto. Necháme vychladnout. Vytvoříme knedlík, který naplníme něčím dobrým. Na výběr byla boloňská omáčka, sýrová omáčka se šunkou a třetí možnost byl špenát. Ten byl včera. Tak to vyhrál bešamel s parmazánem, šunkou, hráškem a mozzarellou.
Hotové koule obalíme  ve vajíčku a směsi mouky a strouhanky a smažíme do zlatova.
Ingredience:
500 g rýže na rizoto (arborio)
1 menší cibule
1,5 dcl bílého vína
1 litr vývaru
1 lžička šafránu
2 lžíce olivového oleje
4 lžíce másla
50 g parmazánu (pravého nefalšovaného)
Na oleji osmažíme cibuli nakrájenou na jemno. Přidáme rýži a smažíme až zesklovatí. Zalijeme vínem. Počkáme, až se odpaří a přiléváme vývar a stále mícháme. Šafrán jsem zalila horkou vodou a vývar přidala do rizota. Když je rýže tak akorát, vmícháme máslo a nastrouhaný parmazán. V rizotu by nemělo být  moc vody. Mělo by být docela suché. Vyklopíme ho na pečicí papír, rozetřeme a necháme vychladnout.
Teď je vhodná chvíle upéct tvarohovou bábovku. 
Umyjeme pánvičku od rizota a pustíme se do bešamelu. 
Ingredience:
50 g másla
50 g hladké mouky
200 ml mléka
50 g parmazánu
100 g šunky (96% masa)
Hrst hrášku
Na pánvi rozpustíme máslo, přisypeme mouku, mícháme až se hmota spojí a voní. Zalijeme mlékem a rozmícháme, aby v bešamelu nebyly žmolky. Osolíme, provaříme, vmícháme parmazán, šunku a hrášek. 
Nakrájíme 100 g mozzarelly na malé kostičky.
Rozšleháme asi 3 vejce, smícháme mouku se strouhankou a do malého kastrůlku dáme rozehřát olej na smažení. 
A pustíme se do koulí :-)
Namočíme si ruce, do dlaně nabereme rizoto, rozetřeme v dlani, naplníme několika kousky mozzarelly a lžící omáčky. Ukoulíme dohromady, vždycky jsem ještě přidala trochu rizota nahoru. Kouli namočíme ve vajíčku a obalíme ve směsi mouky a strouhanky. Smažíme ve vysoké vrstvě oleje.
Nebylo to nejlepší jídlo, co jsem kdy jedla, ale bylo to úžasné. Prostě ta dřina stála za to. Úklid kuchyně zabral stejně času jako příprava jídla.
Rozhodně to ještě někdy udělám a tentokrát s boloňskou omáčkou.


Hotové jídlo.

Smažení.



Po usmažení dáme na ubrousek odsát přebytečný tuk.

Koule před obalením.

Bešamelová omáčka.

Chladnoucí rizoto.

Ruce jsou při obalování fakt špinavé.
Ale užila jsem si to :-)

Recept na bábovku:
125 g másla
125 g třtinového cukru
3 žloutky
1 vanilkový cukr s pravou vanilkou 
Utřeme do pěny.
Přidáme 
250 g špaldové mouky
1 prášek do pečiva
1 tvaroh 
Vše zamícháme a opatrně vmícháme sníh ze 3 bílků.
Vymažeme formu na bábovku, vysypeme ji moukou.
Rozetřeme do formy a pečeme 45 minut na 180°.

Žádné komentáře:

Okomentovat