neděle 28. června 2015

The Daring Bakers - výzva odvážných pekařů - CHARLOTTES

Parádní výzva od bakenquilt.com/.
Zopakovala jsem si ji hned 3x. Nepostupovala jsem úplně přesně podle receptu, našla jsem si svou vlastní verzi.
Tak snad to nevadí.


Ingredience:
2 balíčky cukrářských piškotů (měli jsme upéct vlastní, ale v tom vedru jsem na to fakt neměla)
500 g mascarpone
250 g šlehačky
500 g očištěných jahod
200 g cukru
1 balíček želatiny

Dortovou formu naplníme piškoty a po obvodu je naskládáme na stojáka. Tohle mi zabralo nejvíc času, už to vypadalo, že budou držet a vždycky spadly,
Tak jsem se na stavění vykašlala a dala se do krému.
Želatinu jsem namočila do několika lžic šlehačky a nechala nabobtnat. Jahody s cukrem jsem povařila, jen aby se rozpustil cukr. Mascarpone jsem vyšlehala se zbylou šlehačkou a postupně jsem vmíchávala jahody. Nakonec jsem v mikrovlnce ohřála želatinu, aby se rozpustila, a nalila jsem ji do krému. A vrátila jsem se ke stavění piškotů, jak se mi jich podařilo asi 5 udržet ve vzpřímené pozici, zalila jsem je krémem. A tak jsem pokračovala, dokud se kruh neuzavřel.
Zbytek krému jsem rozetřela do formy a nechala do druhého dne ztuhnout.


Díky za výzvu, v jahodové sezóně nemohl být lepší recept :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat