úterý 14. října 2014

The Daring Cooks - výzva odvážných kuchařů - BITTERBALLEN

Další výzva byla uvařit - usmažit bitterballen, je to holandské jídlo. Pro mě nezvyklá kombinace bešamelové omáčky s masem, s sýrem a smažení.



Začala jsem vařením masa.

Ingredience:
1 kg hovězích žeber s masem
1 litr vody
1 čajová lžička soli
1 cibule 

celý pepř, nové koření, bobkový list

Z uvedených surovin jsem uvařila polévku, trvalo to asi tak 4 hodiny, maso pak bylo krásně měkké a dalo se vidličkou rozmělnit na malé kousky.

Ingredience na bešamel:
125 g másla 

1 cibule
140 g hladké mouky
pepř, sůl a muškátový oříšek 


Na másle osmažíme cibuli do zlatova, přidáme mouku, umícháme kaši, necháme ji  lehce osmahnout a zalijme vývarem, osolíme, přidáme pepř a muškátový oříšek, samozřejmě nastrouhaný. Měli bychom dostat docela hustou hmotu. Můžeme přidat i trochu smetany, aspoň to tak dělali na jednom videu z youtube,com, ale tu jsem zrovna neměla.
Do bešamelu zamícháme maso a 125 g strouhaného sýru, já dala čedar. Směs přendáme do mísy nebo na plech a necháme v lednici vychladit.




Na obalení:
mouka
4 velká vejce
strouhanka
olej na smažení


Ze studené směsi vykrojíme kuličku. Obalíme ji v trojobalu a usmažíme.
Moc děkuji za výzvu, bylo to opravdu výborné.

Žádné komentáře:

Okomentovat