úterý 9. září 2014

The Daring Cooks - výzva odvážných kuchařů - OMÁČKA

K odvážným kuchařům jsem se nedala ... 
Nakonec mi to ale nedalo a dala jsem se i k nim. První výzva, která se mě oficiálně týká je připravit nějakou základní omáčku. Na výběr je bešamel, velouté omáčka, španělská omáčka, holandská omáčka a rajčatová omáčka. 
Vyhrála to holandská omáčka. Je to prý omáčka, kterou není snadné vyrobit, může se zdrcnout a nevím co všechno ještě. No, štěstí přeje začátečníkům, první pokus vyšel.


Ingredience:
3 žloutky
100 ml přepuštěného másla
3 cl bílého vína
šťáva z půlky citronu
sůl, pepř

Nad párou ušleháme žloutky s vínem. Výsledkem má být nadýchaná pěna. Poté do směsi pomalu zašleháváme přepuštěné máslo, až získáme omáčku podobnou řidší majonéze. Dochutíme citronovou šťávou, solí a mletým pepřem.

Omáčku jsem použila na vejce Benedikt. Na spodek dáte opečený chléb, na něj plátek šunky, ztracené vejce a holandskou omáčku.


Žádné komentáře:

Okomentovat