úterý 1. července 2014

The Daring Bakers - výzva odvážných pekařů - SKOŘICOVÉ ROLKY

Další výzva mě fakt zklamala. Je léto, čekala jsem něco úžasného, místo toho jsme měli upéct skořicové rolky.

Už jsem je jednou v životě jedla, nepochopila jsem, co na tom ti lidi mají, ale výzvu jsem splnila.
Ingredience:
90 g cukru krupice
6 g soli
80 g změklého másla
1 vejce, pokojové teploty
350 g hladké mouky
1 kostka droždí + lžíce cukru
150 ml mléka
100 g skořicového cukru 

Kostku droždí rozmíchám se lžící cukru na kaši, zaliji vlažným mlékem a nechám v teple vyběhnout.

Mezitím jsem ušlehala cukr, povolené máslo a vejce do pěny, sůl jsem vmíchala do mouky a spolu s kváskem jsem přidala do našlehané máslové hmoty, hnětla jsem asi 10 minut, hotové těsto jsem zakryla fólií a dala do trouby vyhřáté na 50° kynout. Po hodině těsto zdvojnásobilo objem a tak jsem ho rozválela na obdélník, posypala cukrem a skořicí, zarolovala, nakrájela, vyskládala na pečicí papír na plech a nechala ještě asi 30 minut kynout. Troubu jsem rozehřála na 180° a rolky se pekly 20 minut.
Jednu jsem snědla, furt nechápu, co na tom ti lidi mají.
Ostatní jsem úspěšně rozdala.
Tak snad příště...

Dodatek: během kynutí jsem, abych se nenudila, vykostila kuře, nacpala ho brusinkovou nádivkou a, když už byla horká trouba, upekla roládu. 

Ingredience:
1 vykostěné kuře
sůl
pepř

Nádivka:
2 rohlíky na kostičky namočené v mléku, vyždímané
hrst brusinek, klidně velká hrst
2 vejce
sůl
pepř
svazek posekané jarní cibulky

Všechno smícháme dohromady, natřeme na rozprostřené kuře, zabalíme, zavážeme, dáme do pekáče, podlijeme vínem a vývarem, když máte čas, uvařte ho z kostí, co zbyly. Pokud zůstane nádivka, přidáme ji ke kuřeti.
Pečeme na 180° asi 1,5 hodiny, během pečení roládu obrátíme.
Dobrou chuť :-)

Žádné komentáře:

Okomentovat