středa 22. dubna 2015

The Daring Bakers - výzva odvážných pekařů - TARTE TATIN

Naprosto úžasný!
Výzvu připravila Korena a byl to můj první pokus o tenhle dort. Už jsem o něm četla a slyšela hodně, ale jablka nejsou můj největší favorit v kuchyni. Pustila jsem se do něj trochu pozdě, ale upekla jsem ho a jsem moc ráda.


Ingredience:
asi 8 jablek oloupaných a nakrájených na dílky
šťáva z půl citronu
85 g másla
265 g krystalového cukru

na těsto:
125 g hladké  mouky
140 g másla
60 ml ledové vody
špetka soli 

Začneme těstem, prostě ho nějak ukoulíme dohromady, strojem nebo ručně. Pak jsem ho strčila do lednice.

V kastrolu, který se dá dát do trouby, rozpustíme máslo, nasypeme cukr a uvaříme karamel. Trvalo to docela dlouho. Do něj jsem hodila jablka, přilila citronovou šťávu a ještě asi 15 minut vařila, aby jablka změkla a hezky se obalila karamelem.
Troubu jsem rozehřála na 180°C. Vypla jsem jablka, urovnala jsem jim povrch a rozválela těsto a přehodila přes.
Peklo se to asi 25 minut.


Ještě teplé jsme to s kopcem šlehačky snědli.
Moc díky za výzvu!

Žádné komentáře:

Okomentovat